Reklamačné podmienky

Reklamačný poriadok vydaný spoločnosťou NAUMI, s.r.o. so sídlom Stráňavy 505, 013 25 Stráňavy, IČO: 55293859, DIČ: 2121942988 zapísaný v OR okresného súdu Žilina, Oddiel: Sro, Vložka číslo: 81656/R ( ďalej len „Predávajúci“ ) zabezpečuje podmienky zodpovednosti za vady predaného tovaru a služieb ( ďalej len „reklamácia“ ) a ich uplatnenie si kupujúcim v zmysle zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a zákona č. 40/1964 Z. z. Občianskeho zákonníka

Kontakt: e-mail: info@naumi.sk, tel.č.: +421 911 163 780

1. Všeobecné ustanovenia

Reklamačný poriadok je dokument, ktorý upravuje právne vzťahy medzi prevádzkovateľom/predávajúcim a objednávateľom/kupujúcim pri vybavovaní reklamácií týkajúcich sa správnosti a kvality tovaru a služieb poskytovaných prevádzkovateľom a je neoddeliteľnou súčasťou Všeobecných obchodných podmienok predávajúceho.

Kupujúci, ktorým môže byť podnikateľ alebo spotrebiteľ, je povinný oboznámiť sa s Reklamačným poriadkom a Všeobecnými obchodnými podmienkami ešte pred objednaním tovaru.

Ako doklad o záruke ( záručný list) vystavuje predávajúci ku každému zakúpenému tovaru nákupný doklad ( faktúra – ďalej len záručný list ) so zákonom uvedenými všetkými potrebnými údajmi pre uplatnenie záruky.

Ostatné právne vzťahy medzi prevádzkovateľom a objednávateľom výslovne neupravené týmto Reklamačným poriadkom sa budú riadiť príslušnými ustanoveniami jednotlivých zmlúv uzatvorenými medzi prevádzkovateľom a objednávateľom, príslušnými ustanoveniami všeobecne záväzných právnych predpisov platných na území Slovenskej republiky, a to v tomto poradí.

2. Záručná doba a záručné podmienky

Záručná doba pri nových výrobkoch je zákonom stanovený doba 24 mesiacov a vzťahuje sa na kúpnu zmluvu uzatvorenú Kupujúcim – spotrebiteľom. Záruka začína plynúť od prevzatia kupujúcim. Kupujúci berie na vedomie, že je povinný prevziať si tovar bezprostredne pri jeho prevzatí. V prípade, že tovar pri prevzatí kupujúcim neodpovedá kúpnej zmluve, je kupujúci povinný bezprostredne o tom upovedomiť predávajúceho telefonicky na telefónnom čísle +421 911 163 780, alebo  e-mailom info@naumi.sk.

Predávajúci nezodpovedá za:

  • Oneskorené doručenie tovaru zavinené doručovateľskou službou,
  • Oneskorené doručenie tovaru zavinené nesprávne uvedenou adresou prijímateľa,
  • Poškodenie zavinené doručovateľskou službou.

Predávajúci nezodpovedá za vady na tovare:

  • Ak ide o vadu, ktorú kupujúci mohol zistiť kontrolou zásielky pri doručení tovaru a ktorú neoznámil predávajúcemu,
  • Ak kupujúci neuplatnil svoje právo, týkajúce sa zodpovednosti predávajúceho za vadu tovaru do konca záručnej doby tovaru,
  • Ak je vadou tovaru mechanické poškodenie tovaru spôsobené kupujúcim,
  • Spôsobené používaním tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou teplotou, prašnosťou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prostredia, v ktorom sa tovar bežne používa,
  • Ak vada tovaru vznikla neodborným zaobchádzaním, obsluhou, alebo zanedbaním starostlivosti o tovar,
  • Ak vada tovaru vznikla nadmerným zaťažovaním, alebo používaním v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácií alebo všeobecnými zásadami obvyklého používania tovaru,
  • Ak vada tovaru vznikla neodborným zásahom, poškodením vodou, ohňom, elektrinou, alebo iným zásahom vyššej moci,
  • Ak vada tovaru vznikla zásahom do tovaru k tomu neoprávnenej osoby.

Záruka sa nevzťahuje ani na bežné opotrebenie výrobku jeho používaním.

3. Postup reklamácie tovaru

V zmysle tohto reklamačného poriadku môže oprávnená osoba uplatniť reklamáciu vyplnením reklamačného formuláru dostupného na našej stránke. Pri uplatňovaní reklamácie predávajúci odporúča kupujúcemu využiť dostupný reklamačný formulár.

Po prijatí vyplneného reklamačného formuláru bude kupujúci informovaný e-mailom o prijatí reklamácie do 24 hodín a o začatí reklamačného konania.

Lehota vybavenia reklamácie je 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.

Uplatnením reklamácie sa rozumie deň uplatnenia reklamácie objednávateľom. Za deň uplatnenia reklamácia sa považuje deň, keď kupujúci uplatnil reklamáciu u predávajúceho na adrese info@naumi.sk.

Reklamačné konanie začína dňom, kedy sú splnené všetky nasledujúce podmienky:

  • Doručenie reklamovaného tovaru (po výzve).
  • Priloženie fotodokumentácie,
  • Kópia dokladu o nákupe,

4. Doručenie reklamovaného tovaru

Kupujúci doručí tovar predávajúcemu v takom balení, aby nedošlo k jeho poškodeniu pri preprave. Kupujúci doručí tovar predávajúcemu až po predchádzajúcom odsúhlasení predávajúcim telefonicky, alebo elektronickou poštou.

Tovar určený na reklamáciu je kupujúci povinný doručiť na adresu:

NAUMI, s.r.o.
Stráňavy 505
013 25 Stráňavy

Tovar zaslaný k reklamácií odporúčame poslať ako doporučenú zásielku.

Tovar zaslaný na dobierku nebude predávajúcim prevzatý. Reklamovaný tovar je potrebné zaslať spolu s  faktúrou, prípadne jej kópiou. Predávajúci odporúča priložiť taktiež vyplnený reklamačný formulár. V prípade, ak kupujúci pri uplatnení reklamácie neodovzdá všetky vyžadované doklady, alebo tieto nie sú čitateľné, alebo odovzdávaný tovar nie je kompletný, alebo nedôjde vôbec k jeho odovzdaniu, reklamačné konanie začína až dňom odovzdania kompletného tovaru a všetkých požadovaných dokladov. Ak kupujúci ani na výzvu predávajúceho nedoplní chýbajúce doklady a tovar, reklamácia bude považovaná za neopodstatnenú.

Náklady na prepravu reklamovaného tovaru smerom od kupujúceho k predávajúcemu hradí kupujúci. Tým však nie je dotknuté právo kupujúceho na úhradu nevyhnutných nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti s uplatnením zodpovednosti za vady. Náklady na dopravu reklamovaného výrobku späť kupujúcemu po vybavení reklamácie budú v prípade uznania reklamácie uhradené predávajúcim

V prípade, že dôjde k vade výrobku v záručnej dobe, má kupujúci právo na odstránenie vzniknutej vady. V prípade, že vada tovaru je neodstrániteľná, nadradí predávajúci kupujúcemu vadný výrobok novým výrobkom, alebo ak si zákazník bude želať výrobkom iného typu, pričom zákazník si nebude želať podobný výrobok, vráti sa zákazníkovi plná cena, ktorú za tovar zaplatil vrátane poštovného a balného najneskôr do 15 dní od vzniku nároku.

V prípade uznania reklamácie sa záručná doba predlžuje o dobu trvania reklamácie. Ak bola reklamácia v zákonnej záručnej lehote vybavená výmenou tovaru za nový tovar, potom záručná doba začne plynúť znova od dátumu vybavenia reklamácie. V prípade odôvodneného zamietnutia reklamácie sa záručná doba nepredlžuje. 

O výsledku posúdenia reklamácie bude kupujúci informovaný neodkladne po rozhodnutí o oprávnenosti reklamácie.

5. Alternatívne riešenie sporov

Alternatívne riešenie sporov môže využiť len spotrebiteľ (fyzická osoba), ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a predávajúcim, ktorého hodnota presahuje 20 eur, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy uzatvorenej na diaľku.

Subjekt alternatívneho riešenia sporov podľa §3 zákona 391/2015 Z.z. môže od vás za začatie riešenia sporu požadovať úhradu poplatku do výšky 5 eur s DPH. Návrh môžete podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z. alebo kliknutím na túto internetovú stránku https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov/formular-pre-podanie-navrhu-na-zacatie-ars.soi.

Spotrebiteľ môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho sporu. využiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej stránke https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage.

Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s predávajúcim NAUMI, s.r.o. je Slovenská obchodná inšpekcia:

Inšpektorát SOI pre Žilinský kraj
Predmestská 1359/71, 010 01 Žilina
Odbor výkonu dozoru
tel. č. 041/724 58 68
mail: za@soi.sk

alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke http://www.mhsr.sk).

Tento reklamačný poriadok nadobúda platnosť 01.06.2023.
Prevádzkovateľ internetového obchodu naumi.sk si vyhradzuje právo na zmenu reklamačných podmienok bez predošlého upozornenia.